4/27/2017

Tüketim Tarihi

Tüketim Tarihi


cosmos finansal terapi tuketim tarihi
Cosmos Finansal Terapi Tüketim Tarihi

Tüketmek. Tüketim günümüzde gün içerisinde bir çok kez yaptığımız sıradan bir olay haline gelmiştir. Yiyecekler, içecekler, tek kullanımlık şeyler, bir çok eşya gibi bir çok nesne, obje, olgu vs. bir çok şeyi her gün tüketiyoruz kiminden fayda görüyoruz kimisinden de tüketirken haberimiz bile olmuyor.

Teknik açıdan toplumlarda tüketim tarihi 2. Dünya Savaşı'ndan sonra ABD'de başladı. 1950-1955 yılları arasında ilk ve etkin olduğu yıllardı. Asıl fikir şundan çıktı: 2. Dünya Savaşı sonrası toparlanan Amerika'da bir çok işletme, tesis, fabrika açılmıştı ve üretim yapılmaya başlanmıştı fakat bir sorun vardı. Halk kimse üstündeki kıyafet tamamen yırtılmadan, bindiği araçlar iş göremez hale gelmeden oturduğu ev tepesine çökmeden yenisini almıyordu. Savaş ve fakirlik psikolojisi sebebiyle yaşayan halk çok çekingendi. Şartlar gereği bu yüzden işin uzmanları şunu keşfettiler; insanlara ihtiyaç olmayan şeyleri ihtiyaçmış gibi hissettirmeleri gerekiyordu bu da tüketim toplumunun temelini oluşturdu ve insanların nefsi duyguları üzerinden çeşitli reklam ve manipülasyon teknikleri sayesinde büyük bir algı kültürü oluşturuldu. Dünya genel olarak 1950'lerden sonra hızlı bir değişime girmiş bir şey üretmesi, oluşturması süre alırken onu tüketmesi çok kısa sürelere inmiş ve bu her yıl daha da hızlanmıştır. Özellikle Hollywood filmlerinin etkisiyle bu kültür daha da hızlanmış ve başka diyarlarda da yayılmış ve global bir hal almıştır. Evler, araçlar, teknolojik aletler, güzel kıyafetler, tatil yöreleri vs. gibi birçok segmentte alternatif ve lüks tüketim yolları türemiştir. Artık günümüzde tam bir tüketim çılgınlığı yaşanmaktadır maalesef gerekliliğine bakmadan birçok ürün, hizmet, mamül vs. gibi birçok şey ticari kaygılar uğruna üretilmektedir bu da bir çok açıdan tatminsizlik ve ekonomik sıkıntı yaratmaktadır. En önemli harcadığımız şey ise bir daha geri getiremediğimiz zaman olgusudur..

Melih Müderrisoğlu
Melih Müderrisoğlu

Halkla İlişkiler ve Finansal IQ Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.